İçerik yönetim sistemi ve SEO arasındaki ilişki nedir?

Arama motorları internetteki sitelerde yer alan bilgileri, kendilerine özel bir metot ile sıralayarak sınıflandıran, aranılan bilgileri en doğru ve hızlı bir şekilde sunmayı hedefleyen internet servisleridir. Internet kullanan herkes aradığı bilgilere ulaşabilmek için her gün bu servisleri kullanmaktadır. Bu yüzden arama motoru optimizasyonu özellikle şirketler açısından son yıllarda çok önemli bir noktaya gelmiş bulunuyor.

Doğru planlanmış ve yapılmış arama motoru optimizasyonu ile sitenize gelen ziyaretçi sayısını dolayısıyla bu ziyaretçilerden sağlamayı hedeflediğiniz faydayı da arttırabilirsiniz. Örneğin bir şirket sunduğu ürünleri arayan ziyaretçileri, arama motorlarında üst sırada çıkarak kendi sitesine getirdiğinde bu çalışmadan büyük bir ticari fayda sağlayabilir.

Arama motoru optimizasyonu temel olarak sitenizin kod yapısında yapmanız gereken bir takım değişiklikler de gerektirir. Eğer sitenizde bir içerik yönetim sistemi kullanmıyorsanız sitenizdeki her sayfa için gerekli düzenlemeleri teknik bilgi kullanarak yapmanız gerekir. İçerik yönetim sistemi kullanıyorsanız ise bu panelin size arama motoru optimizasyonu için gerekli altyapıyı hazır bir modül şeklinde sunması son derece önemlidir.

Örneğin sitenize eklediğiniz bir haberin adres bilgisini arama motorlarına uygun olarak değiştirebilmeli, arama motorlarının görebileceği sayfa başlığını ya da açıklamasını habere özgün girebilmelisiniz.  Aksi taktirde yapacağınız arama motoru optimizasyonu çalışmaları için büyük zamanlar harcamanız gerekir.

Ayrıca arama motorları belirli süreler içerisinde web sitelerini sınıflandırırken kullandıkları metotları değiştirirler. Bu değişimleri yapmalarındaki en önemli sebep ise ziyaretçilerin aradıkları bilgiye en hızlı ve doğru bir şekilde ulaşmalarını sağlamaktır. Bu yüzden kullandığınız içerik yönetim sisteminin yenilenen bu metotlara göre güncellenebildiğinin ve bu metotlara göre cevap verebildiğinin de dikkate alınması gerekir.