Tüm kanallarda müşterilere üstün kullanıcı deneyimi nasıl yaşatılabilir?

Tüm kanallarda müşterilere üstün kullanıcı deneyimi sağlamak için öncelikle kesintisiz ve bütünleşik bir altyapı gerekmektedir. Böylece kullanıcılar mobilden, webden veya mağazanızdan bir ürününüzle ilgilenirken, farklı bir kanaldan deneyimine devam edebilmeli, herhangi bir kesinti veya işlemi baştan alma gibi sorunlarla karşılaşmamalıdır.

Cihaz ve lokasyon bağımsız olarak müşterilerinize kesintisiz hizmet sağlarsanız, herhangi bir şikayet veya memnuniyetini tüm kanallardan hızlıca ilgilenerek cevaplarsanız üstün kullanıcı deneyimini sağlamış olursunuz.

Web siteniz, mobil uygulamanız basitlik üzerine kurulu olmalı, 3 tıkla veya 3 dokunma ile müşterinin alışverişini tamamlamasını, doğru bilgi mimarisi ile sitenizde veya uygulamanızda kaybolmamasını sağlamalısınız.

Navigasyon tüm kanallarda önemlidir, kullanıcı alışkanlıklarını gözeterek buna uygun yapılar kurgulamalı, rakiplerinizden farklılaşmalısınız.

Günümüzde ticarette farklılaşmanın en önemli kriteri üstün kullanıcı deneyimini omni-channel, yani çoklu kanalda sağlamaktan geçiyor.