AA 100. Yıl Vizyonu'nda bir adım daha atıldı

Anadolu Ajansı'nın finansal ve lojistik süreçlerinin tek sistem üzerinden yürütüleceği "Kaynak Planlama ve Yönetim Sistemi" faaliyete geçti.
Anadolu Ajansı'nın finansal ve lojistik süreçlerinin tek sistem üzerinden yürütüleceği "Kaynak Planlama ve Yönetim Sistemi" faaliyete geçti.

Anadolu Ajansı'nın yeniden yapılanma sürecinde finansal ve lojistik tüm iş süreçlerinin entegre olarak tek bir sistem üzerinden yürütüleceği ''Kaynak Planlama ve Yönetim Sistemi'' tamamlandı.

Sistemin faaliyete geçmesi nedeniyle AA Editör Masası'nda, Medyasoft ve SAP Türkiye firmaları ile AA yönetiminin katılımıyla tören düzenlendi.

AA Finans Direktörü Ural Yeşil, yaklaşık 8 aydır çalışmalarını sürdürdükleri projenin başarıyla tamamlandığını belirterek, eğitim sürecinin sone erdiğini söyledi.

AA'nın yeni yönetimle şaha kalktığını anlatan Yeşil, kurumsal pek çok projenin de bir bir hayata geçirildiğini aktardı.

Kurum içi tam bir entegrasyon

AA'nın 92 yıllık bir kurum olduğunu belirten ve değişik departmanlarda, değişik sistemlerin kullandığını belirten Yeşil, yeni proje ile de kurum içi tam bir entegrasyon sağlandığını aktardı. Yeşil, proje ile hızlı ve etkin veri girişi yapılabileceğini ayrıca müşteri hizmet kalitesinin de artacağını ifade etti.

Örnek bir proje

Medyasoft Genel Müdürü İhsan Taşer de sonuç odaklı bir kurumla çalıştıklarını belirterek, ''O vizyonu ortaya koymanız ve o vizyonu da tüm AA'daki arkadaşlarımızın bize aktarması ve sonuç odaklı yaklaşımlar, aslında bu projenin bugünlere gelmesini hızlandırdı'' dedi.

Taşer, ''Bu sistemler gerçekten vizyonel yöneticilerin en büyük destekçisi. Çünkü doğru dataya ulaşamadığınız zaman ne kadar vizyonel olursanız olun rasyonel kararlar vermeniz zorlaşıyor. Örnek bir proje. AA aslında bakıldığı zaman o eski imajıyla bir kamu kuruluşu gibi görülür ama biz AA'yı şu vizyonuyla bir kamu kuruluşu gibi görmüyoruz. Ama eminim ki AA'nın sonuç odaklı bu yaklaşımı diğer kamu kuruluşlarına da örnek olacaktır'' diye konuştu.

Yeni bir kalp

SAP Yazılım Türkiye Pazarlama Müdürü Erdem Aksakal ise ''Dünya ekonomisinin yüzde 65'i SAP'ye dokunan sistemler üzerinden geçiyor. Dünyanın en büyük 500 şirketinin yüzde 80'i SAP sistemlerini kullanıyor. AA da BBC, Reuters gibi uluslararası ajansların kullandığı SAP sistemine geçişi tamamladı, bundan dolayı çok mutluyuz'' dedi.

Ekibin motivasyonu

AA Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kemal Öztürk, bu ayın sonunda AA'da bir yıllık süreci tamamlayacaklarını belirterek, ''Benim oturduğum odanın arkasında bir odada başladık bunları tartışmaya. Editör Masası'nı ve bütün bu çalışmaları, orada harmanladık'' dedi.

AA'nın çok tecrübeli ekiplerinin yanı sıra öğretim üyelerinin de katılımı ile yeniden yapılanma ekibi kurduklarını anlatan Öztürk, ''O ekibimiz, 100. Yıl Vizyonumuzun temellerini oluşturdu. Bu temellerin önemli bir kısmı, en çok sıkıntı çektiğimiz, teknoloji ve yönetim, işletim ve alt yapı sistemidir. Bugün o konuşulan fikirlerin önemli bir kısmını oluşturduğunu düşündüğümüz bir alt yapı çalışmasını tamamlamış oluyoruz'' ifadelerini kullandı.

Hedeflerinden birini daha gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirten Öztürk, şöyle konuştu:
''Biz ajansta çalışmayı şöyle tarif ediyoruz; Bisiklet süreceksiniz, bisiklet sürerken kitap okuyacaksınız, aynı anda telefonla konuşacaksınız ve düşmeyeceksiniz. Ajansta çalışmak şu anda böyle bir şey. 92 yaşındayız maalesef bir çok alanda geri kalmış bir kurumuz, 100. yılımıza koyduğumuz hedefler, dünyanın ilk 5 ajansından biri olmak için de bu bisikleti böyle sürmemiz gerekiyor. Başka bir şansımız yok. Ekibimizin motivasyonunun yüksekliği, bu hedefe ulaşacağımızı gösteriyor.''

Damarlarımızın açık olması lazım

AA'yı idari işlerle, haberden sorumlu genel müdür yardımcılığı olmak üzere iki ana unsura ayırdıklarını belirten Öztürk, şöyle devam etti:

''İki ana damarımız var kalbimize giden. Bu damarlarımız biraz yanlış beslenmeden dolayı, kolesterolden dolayı tıkanıklıklar yaşamış, şimdi biz bunları açıyoruz. Açmamız lazım çünkü bizim çok hızlı koşmamız gerekiyor. İki tane damarımızın birini bugün açmış oluyoruz...Şimdi Türkiye Ortadoğu'nun en güçlü ülkesi olarak, o bölgede oyun kurucu bir aktör olarak varsa, bizde onun sesi olmaya talip olduk. Bizim 100. yıl sloganlarımızdan biri 'Güçlü Türkiye'nin Güçlü Ajansı Olmak'tır. Bunun için ayaklarımızı güçlü basmamız gerekiyor, kalbimizin sağlam çalışması için de damarlarımızın açık olması lazım.''

Türkiye'ye yakışan ajans inşa ediyoruz

AA'nın şimdiye kadar teknolojinin nimetlerini en az kullanan kurumlardan biri olduğunu ancak bunu değiştirdiklerini aktaran Öztürk, ''Türkiye'ye yakışan bir ajans inşa ediyoruz, o bu bakımdan çok gururluyuz'' dedi.

Yeni Zelanda ulusal haber ajansının geçen yıl kapandığını, AP'nin ilk defa zarar açıkladığını belirten Öztürk, ''Şu anda dünyada büyüme trendi olan tek ajans Anadolu Ajansı, bir de Çin Haber Ajansı var'' dedi.

Konuşmaların ardından yeni sistemin kullanımı için eğitimlere katılan anahtar kullanıcılara sertifikaları verildi. Öztürk ve katılımcılar hatıra fotoğrafı çektirirken, günün anısına pasta kesildi.

Fotoğraf albümü için tıklayınız...