Medyasoft SAP çözümü ile Anadolu Ajansı’nın iş süreçleri hızlanacak

Medyasoft, SAP çözümleriyle kurumların geleceğine yön vermeye devam ediyor.

Medyasoft, tüm dünyada 200 bin şirketin tercih ettiği SAP sistemini, Anadolu Ajansı’nda da hayata geçirdi. Avrupa, Ortadoğu ve Balkanlar’da büyüme trendindeki en önemli ajanslardan biri konumuna ulaşan Anadolu Ajansı için 8 ayda geliştirilen proje sayesinde kurum içindeki tüm departmanlar arasında tam bir entegrasyon sağlandı. Muhasebeden web içerik sistemine, insan kaynaklarından raporlamaya 9 ana başlık altında geliştirilen “Kaynak Planlama ve Yönetim Sistemi” sayesinde Anadolu Ajansı’ndaki tüm iş süreçleri hızlanacak. Ajansın uluslararası rekabet gücünü de artıracak sistem sayesinde, merkez ve bölge bürolar arasındaki tüm veri girişlerinin yanı sıra kurum içi iletişim süreçleri de hızlanacak

Bilişim pazarındaki dünya devlerinin yazılım ve donanım çözümlerini Türkiye’deki kişi ve kurumların hizmetine sunan Medyasoft, SAP projeleriyle şirketlerin geleceğine yön vermeye devam ediyor. Tüm dünyada 200 bin şirketin operasyonlarını karlılıkla yürütüp, iş ve üretim süreçlerini kontrol edip, gelecek hedeflerini planlamasında yardımcı olan SAP altyapısı, Anadolu Ajansı’nda (AA) hayata geçti. Medyasoft tarafından 8 ayda geliştirilen “Kaynak Planlama ve Yönetim Sistemi” sayesinde AA’da finanstan lojistiğe tüm iş süreçleri entegre ve tek bir sistem üzerinde yürüyecek.

Günümüz iş dünyasında stratejilerin verimlilik ve üretkenliği artırma üzerine kurulduğuna dikkat çeken Medyasoft Genel Müdürü İhsan Taşer hayata geçen projeyle ilgili olarak, “Anadolu Ajansı’nın 100. yıl vizyonuyla örtüşen bu denli önemli bir dönüşüm projesinde Medyasoft olarak yer almaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz. Bildiğiniz üzere içinde bulunduğumuz iletişim çağında şirketler verimlilik ve üretkenliklerini artırabilmeleri için bilgiye her zaman, her yerden ve herhangi bir cihazla erişmek durumunda. Artık süreçler eskiye nazaran çok daha hızlandı. Dolayısıyla şirketlerdeki tüm birimler iş süreçlerini entegre bir şekilde yürütmek, enerjilerini doğru zamanda, yeteri dozda harcayarak maksimum verim elde etmeyi hedefliyor. Anadolu Ajansı için muhasebeden web içerik sistemine, insan kaynaklarından raporlamaya 9 ana başlık altında birçok entegre teknolojinin bir araya getirilerek hayata geçirilen ‘Kaynak Planlama ve Yönetim Sistemi’ ile farklı iş süreçleri tek bir süreç içinde konsolide edilebilecek. Güçlü ve yenilikçi bir bakış açısıyla geliştirilen SAP alt yapısı sayesinde Anadolu Ajansı’ndaki iş süreçleri hızlanmakla kalmayıp, rekabet gücünü de artıracak. Artık bilgi daha kolay bir alt yapıda ve sadece sayısal ortamda gerçekleşecek, kurum içi iletişimi de bu doğrultuda hızlandıracak” dedi.

SONUÇ ODAKLI YAKLAŞIM PROJEYİ HIZLANDIRDI
Anadolu Ajansı'nın ortaya koyduğu vizyon ve sonuç odaklı yaklaşımıyla projeyi hızlandırdığını belirten Taşer, “Hayata geçen bu sistemler gerçekten vizyonel yöneticilerin en büyük destekçisi. Çünkü doğru veriye ulaşamadığınız zaman ne kadar vizyonel olursanız olun rasyonel kararlar vermeniz zorlaşıyor. Bu anlamda AA için hazırlanan proje örnek bir projedir. Eminim ki AA’nın sonuç odaklı bu yaklaşımı diğer kamu kuruluşlarına da örnek olacaktır” açıklamasını yaptı.

TÜRKİYE'YE YAKIŞAN AJANS İNŞA EDİYORUZ
AA'nın yeniden yapılanma sürecinde teknolojinin nimetlerinden en fazla kullanan kurumlardan biri olarak değiştiğini belirten Anadolu Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kemal Öztürk, “AA'nın çok tecrübeli ekiplerinin yanı sıra öğretim üyelerinin de katılımı ile yeniden yapılanma ekibi kurduk. Bu ekip 100. yıl vizyonumuzun temelini oluşturuyor. Bu temellerin önemli bir kısmı, en çok sıkıntı çektiğimiz, teknoloji ve yönetim, işletim ve alt yapı sistemidir. Bugün yeniden yapılanma sürecimizin önemli bir kısmını oluşturduğunu düşündüğümüz bir alt yapı çalışmasını tamamlamış oluyoruz'' ifadelerini kullandı. Hedeflerinden birini daha gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirten Öztürk, şöyle konuştu: "Şu anda dünyada büyüme trendi olan tek ajans Anadolu Ajansı. Türkiye'ye yakışan bir ajans inşa ediyoruz, o bu bakımdan çok gururluyuz. İki ana damarımız var kalbimize giden. Bu damarlarımız biraz yanlış beslenmeden dolayı, kolesterolden dolayı tıkanıklıklar yaşamış, şimdi biz bunları açıyoruz. Açmamız lazım çünkü bizim çok hızlı koşmamız gerekiyor. İki tane damarımızın birini bugün açmış oluyoruz. Şimdi Türkiye Ortadoğu'nun en güçlü ülkesi olarak, o bölgede oyun kurucu bir aktör olarak varsa, bizde onun sesi olmaya talip olduk. Bizim 100. yıl sloganlarımızdan biri 'Güçlü Türkiye'nin Güçlü Ajansı Olmak'tır. Bunun için ayaklarımızı güçlü basmamız gerekiyor, kalbimizin sağlam çalışması için de damarlarımızın açık olması lazım”.

ULUSLARARASI AJANSLARLA AYNI SİSTEM KULLANIYOR
Anadolu Ajansı’nın gerçekleştirdiği SAP yatırımının şirketin geleceğine yaptığı anlamlı bir yatırım olduğunu belirten SAP Türkiye Pazarlama Müdürü Erdem Aksakal, dünya ekonomisinin % 65’inin SAP’ye dokunan sistemler üzerinden geçtiğini ve en büyük 500 şirketin % 80’inin SAP sistemlerini kullandığını söyledi. Aksakal, “Öncelikle böyle önemli bir yeniden yapılanma projesinde Türkiye’deki en kıymetli iş ortağımız Medyasoft ile birlikte yer almaktan mutluyuz. BBC, Reuters gibi uluslararası ajansların kullandığı ve bugün AA’da da hayata geçen ‘Kaynak Planlama ve Yönetim Sistemi’ ile hep birlikte örnek bir çalışmaya imza attık. Bundan dolayı çok mutluyuz. Herkese teşekkür ediyorum” dedi.