2021 Web Tasarım Trendleri

2021 Web Tasarım Trendleri

2020, tüm dünya için sıra dışı bir yol oldu. Yaşanan ani değişimlerin etkisiyle dijital teknolojilerin kullanımında muazzam bir artış gerçekleşti. Aynı sektörde faaliyet gösteren veya benzer hizmet sunan işletmeler için müşterileriyle ilk etkileşim noktaları olan web siteleri rekabette farklılaştırıcı bir unsur olma rolünü güçlendirdi.

Web siteleri ise kendilerini öncelikle tasarımlarıyla sunuyor. Dolayısıyla web sitesi tasarımı müşteriyle ilk temas yeri olduğu için hayli önemli. Web tasarım firmaları, işletmelerin müşterileriyle bu ilk temas noktasını iyileştirmek ve çağın beklentilerine uygun hale getirmek için yenilikçi yaklaşımları denemeye devam ediyor. Bu yaklaşımların bir kısmı kısa zamanda başarısını kanıtlayarak yol gösterici oluyor.

Diğer taraftan bu yenilikler sadece e-ticaret sitelerini ilgilendirmiyor. Kurumsal web sitelerinin de kendilerini müşterilerine doğru bir şekilde tanıtması ve anlatabilmesi için çağın gerekliliklerine uyum sağlaması çok önemli. Modası geçmiş bir tasarım, kullanıcılar için daha ilk aşamada olumsuz bir algıya yol açıyor ve marka imajını kötü etkiliyor. Üstelik dijital dünyada giderek artan rekabet, kullanıcılar için çok sayıda alternatif anlamına geliyor. Bu nedenle mevcut ve olası müşteriler, iyi veya kötü bir deneyim edineceklerine dair ilk fikri işletmelerin kurumsal web tasarım tercihleriyle yansıttığı kimlik üzerinden ediniyor. Bu fikir de onların tercihlerinde belirleyici bir etkiye yol açıyor.

Öne çıkan tasarım trendleri

İnternet kullanıcılarının beklentileri ve ihtiyaçları zaman içinde değişiyor. Üstelik yaşadığımız hızlı dönüşüm zamanında bu zaman aralıkları giderek kısalıyor. Dolayısıyla “web site tasarımı” doğası gereği son derece dinamik bir yapıda. Ancak web tasarım hizmetleri sunan firmalardan beklenen ve hiç değişmeyen bazı gereklilikler de var. Örneğin kullanıcı dostu gezinme, veri güvenliği, hızlı yüklenme ve arama motorları ile optimize web sitesi oluşturma gibi konular web tasarım çalışmalarında her zaman en öncelikli olacak. Bunlar sağlandıktan sonra sıra yorucu olmayan, keyifli bir deneyim sunmaya geliyor. Web tasarım hizmetleri alanında başarılı olan birçok firmanın 2021 yılına dair web tasarım trendlerine dair hemfikir olduğu 10 madde ise şöyle sıralanıyor:

Giderek daha fazla tasarımcı karanlık mod estetiğini benimsiyor. Siyah arka plan, tasarım öğelerinin ekranda öne çıkmasını sağlamak için mükemmel bir fon sağlıyor. Ayrıca gözü, beyaz ekran kadar yormuyor.

Görselleri, metni, videoyu ve sesi bir araya getirmek zengin bir kullanıcı deneyimi sağlıyor.

Minimalizm, her dönemin trendi demek yanlış olmaz. Zarif tasarımlar, kolay kullanım, yumuşak renkler ve minimum içerik, sunduğu yalınlık ve gezinme kolaylığı ile hem kullanıcılar hem de web tasarım firmaları için vazgeçilmez web tasarım trendlerinden biri olmaya devam ediyor.

Mikro etkileşimlerden arka planlara kadar, web tabanlı animasyon trendi her geçen yıl popülaritesine artırıyor. Görsel hikâye anlatma, markaların kendilerini veya anlatmak istedikleri bir konuyu kullanıcılara aktarması için en kullanışlı yöntemlerden biri.

Daha fazla web tasarımcısının yatay kaydırmayı denemeye devam ettiğini görüyoruz. Bunun arkasındaki neden sadece farklı olmak değil, yatay kaydırmanın ikincil bilgileri aşamalı olarak sunmanın pratik bir yolu olması.

Çarpıcı bir tasarım oluşturmak için fotoğraflar, çizimler, hareketler ve metinleri aynı ortamda karıştırmak ile elde edilen çalışmalar, 2021 yılında giderek daha fazla tercih edilecek gibi görünüyor.

Eski zamanları hatırlatan birçok şey zaman zaman trend oluyor ve bir süre sonra da bu etkiyi kaybedebiliyor. Konu web sitelerinde kullanılan yazı fontları olduğunda da aynı şeyi söylemek mümkün. Yorucu ve klişe olmayan, estetik görünen ve rahat bir okuma deneyimi sağlayan fontlar çok önemli. Retro fontlara yapılan modern dokunuşlar bunu başarabiliyor.

Giderek daha fazla perakende ve e-ticaret web sitesi, ürünlerini satmaya yardımcı olmak ve satın alma sürecinde potansiyel müşterileri güçlendirmek için AR gücünden yararlanıyor.

İlk katılım süreci yani bir kullanıcının bir açılış sayfasını ziyaret ettiği zaman aralığı belki de kullanıcı yolculuğunun en kritik adımıdır. Kullanıcının ürün açıklamalarını okumasını ve kendi başına karar vermesini sağlamak yerine, giderek daha fazla marka etkileşimli bir deneyimi teşvik etmek için anketler kullanıyor.

Web tasarımındaki renk şemaları bir süredir gradyanlara doğru eğilim gösteriyordu. Bu yıl ise renk geçişleri her zamankinden daha gerçekçi hale geliyor. İnce bir gölgelendirme ile yapılan bu tasarımda renkler arasında düzgün geçişler yerine yan yana iki renk birbirine bulaşabiliyor. Bu, sayfadaki nesnelerin gölgelendirmelerini ve derinliğini koruyarak daha belirgin olmalarını sağlıyor.

Medyasoft olarak, kurumunuzun ihtiyaçlarına, çağın gerekliliklerine ve müşteri beklentilerine en uygun web sitesi tasarımı çözümleri sunmaya hazırız. Çözümlerimiz hakkında bilgi almak için bize info@medyasoft.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Grup Şirketlerimiz