B2B E-Ticaret Platformları

  • E-ticaretin ortaya çıkmasıyla, şirketlerin ürün ve hizmetlerini dünya çapında satmaları çok daha kolay hale geldi. Ürün ve hizmetler için işletmeler arasında gerçekleşen alışveriş ise e-ticarete hızla büyüyen yeni bir dal daha ekledi: B2B e-ticaret
B2B E-Ticaret Platformları

İnternet, iletişimi ve bağlantıyı kolaylaştırmaktan iş yapış şekillerini değiştirmeye kadar sayısız yenilik getirdi ve hayatımızın her alanında bize eşlik eder hale geldi. İnternetle gelen en önemli ve geniş kapsamlı değişikliklere örneklerden biri ise e-ticaret oldu. İnternetten önce, ürün ve hizmet satın alımları yalnızca yerel düzeyde sınırlı kalıyordu. Bu da ürün çeşitliliğinin az olması ve işletmelerin daha küçük pazarlarda kalması anlamına geliyordu. E-ticaretin ortaya çıkmasıyla, perakende sektörü oyuncuları ürün ve hizmetlerini dünyanın her yerinde satabilir hale geldi. Bu eğilimin yaygınlık kazanmasının sonucunda işletmeler arasında sanal ortamda yapılan ticareti temsil eden B2B (business to business-işletmeden işletmeye) e-ticaret kavramı oluştu. Ticaret sektöründe son 10 yılda büyük bir hızla büyüyen B2B e-ticaret, bugün dünyanın hemen her bölgesinde önde gelen iş modellerinden biri.

B2B e-ticaret sistemi nedir?

Bir B2B sistem, standart bir B2C e-ticaret web sitesine çok benzer özellikler taşır. Yani bir satıcı, ürünlerini bir web sitesinde veya farklı sanal pazar yerlerinde satışa sunar. Buradaki tek fark, B2B’de satıcıların da alıcıların da üreticiler, toptancılar veya perakendeciler olmasıdır. B2B e-ticaret piyasasında satıcılar genellikle üreticiler; alıcılar ise çoğunlukla küçük ve orta ölçekli işletmeler veya perakendecilerdir ve ürünleri, başka bir ürün oluşturmak veya B2C pazarında satışa sunmak için tedarik ederler.

B2B e-ticaret platformları, B2C web sitelerine veya geleneksel ürün tedarik etme yöntemine göre çeşitli avantajlar sunuyor. Örneğin, B2B e-ticaret siteleri olmadan önce, farklı ülkelerde bulunan şirketler arasındaki iş hacmi, günümüze kıyasla neredeyse yok denecek kadar azdı. Uluslararası pazar payları, yalnızca ülke sınırlarının ötesinde mağaza açacak kaynaklara sahip, çok uluslu büyük şirketlerin tekelindeydi. Yurt dışından ürün temin etmek isteyen perakendecilerin diğer ülkenin fabrikasına gitmesi ve ürünleri bizzat incelemesi gerekiyordu. Diğer bir seçenek de ürünleri pazarlamak için önemli bir yol olsa da internet dünyasındaki hareketliliğe kıyasla çok zayıf bir etkisi olan fuarlara katılmaktı. Dolayısıyla küçük işletmeler yerel olarak üretilen ürünleri tercih etmek ve kendi müşterilerine minimum seçenek sunmak zorunda kalıyordu.

B2B, ticaretin tüm dinamiğini değiştirdi. Artık alıcılar sadece bir tıklamayla ürünleri toplu olarak sipariş edebiliyor. Ayrıca, ürünleri kalite ve fiyat bazında dünya çapında karşılaştırılabiliyor. Buna mobil teknolojinin sunduğu kolaylıklar da eklenince üreticiler, distribütörler ve toptancılar; satış ve pazarlama süreçlerinde müşterileriyle ve potansiyel müşterileriyle her zamankinden daha verimli ve etkili bir şekilde bağlantı kurma fırsatlarına erişebilir hale geliyor.

B2B e-ticaret ve müşteri deneyimi

Şirketler, özellikle de büyük şirketler hizmete, desteğe ve genel satış deneyimine fiyattan daha fazla değer veriyor. Çünkü bu, uzun vadede her zaman daha karlı bir yatırım oluyor. Giderek hızlanan rekabet de B2B e-ticaret teknolojisini sorunsuz deneyim beklentilerine yanıt verecek şekilde kullanmayı gerektiriyor. Burada özellikle self-servis ve mobil çözümler önem kazanıyor.

Tüm ticaret modellerinde olduğu gibi B2B e-ticarette de müşteriler, sonuca hızlı ve kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlayan çözümleri tercih ediyor. Self-servis hizmetler, müşteri temsilcilerine bağlanmadan da birçok süreci tamamlamanın yolunu sunuyor, daha hızlı ve daha kullanışlı olmanın yanı sıra temsilcilerin iş yükünü de azaltıyor. B2B çözümleri ile sipariş vermek otomatikleştirilebiliyor, envanter yönetilebiliyor, değerli çalışma saatlerinden tasarruf edilebiliyor ve daha birçok avantaj kazandıran özelliklerden faydalanılabiliyor.

Günümüzün mobil teknoloji odaklı ortamında, satış temsilcilerinin ihtiyaç duydukları tüm bilgilere bir akıllı telefon veya tabletten erişememeleri için hiçbir neden yok. Anında sipariş vermek, ek satış fırsatlarını yakalamak, stok seviyelerini kontrol etmek, e-posta göndermek, müşteri bilgilerini aramak ve çok daha fazlası tek bir mobil sipariş yazılımına entegre edilebiliyor. Satış temsilcilerini, bulundukları yerden bağımsız olarak gerekli araçlarla donatmak, müşterilere anlık hizmet vermeyi sağlayarak müşteri memnuniyetini dolayısıyla rekabetçiliği de artırıyor.

Bir B2B yazılım çözümü ne için kullanılır?

Bir üretici veya toptancı olarak, müşterileriniz bağımsız perakende mağazaları, perakende zincirleri, butik mağazalar veya distribütörlerden oluşuyorsa işletmeden işletmeye (B2B) satış yapıyorsunuz demektir. B2B şirketler için en temel noktalardan biri ise B2B yazılım sistemleridir. İş süreçlerinizin devamlılığını sağlayan ve müşterilerinize mümkün olan en iyi şekilde hizmet vermenize yardımcı olan satış, pazarlama, muhasebe ve destek yazılımlarının tümü B2B yazılım çatısı altında bir araya gelir. Kullanıcı deneyimi göz önünde tutularak hazırlanmış mobil uyumlu web siteleri, sosyal medya pazarlaması, ERP ve muhasebe sistemleri gibi araçlar bir zamanlar rekabet avantajı olarak kabul edilirken, şimdi tüm işi bir arada tutan kilit unsurları oluşturuyor.

B2B yazılım; CRM, sipariş ve mağazacılık yazılımı, B2B e-ticaret platformu, üyelere özel portaller ve müşteri hizmetleri uygulamaları gibi çok çeşitli çözümler içerebilir. B2B yazılım çözümleri, belirli iş gerekliliklerine bağlı olarak CRM, müşteri, stok, sipariş ve ödeme verilerini ve süreçlerini tek bir platformda birleştirebilir. Bununla birlikte hızla gelişen ve yaygınlaşan mobil teknoloji sayesinde, B2B satıcılar artık hareket halindeyken de bir ofiste olduğu kadar kolay ve herhangi bir işlevsellik kaybı olmadan süreçlerini yürütebilir.

B2B e-ticaret sitesi kurmak

Teknoloji, rakiplerin yeni pazarlara girmesini her zamankinden daha kolay hale getirirken yazılım gelişmelerinin mümkün kıldığı fırsatlardan yararlanmak giderek daha da önem kazanıyor. Müşterilere hizmet sunmanın yeni ve daha iyi yollarını bulmak, bir işletmeyi sektördeki “benzer” bir oyuncu olma tuzağından kurtarıyor. Öte yandan, diğer işletmelere satış yapan bir işletme olarak, büyüyen bir şirketin ihtiyaçlarını, beklentilerini ve karşılaştığı zorlukları anlamak daha kolaydır. B2B yazılım sistemleri, bu zorlu konuları daha iyi değerlendirmeye ve çözüm bulmaya yardımcı olurken, farklılaştıran ve rekabet avantajı sağlayan fırsatlardan yararlanmayı da sağlıyor.

Bir B2B e-ticaret sitesi kurmak ise hazır yazılımları kullanmanın yanı sıra tamamen işletmenin ihtiyaçlarına uygun özel sistemlerle de sağlanabiliyor. Dolayısıyla B2B yazılım fiyatları da iş hacmine, sunmak ve kullanmak istenilen hizmetlere ve işletmenin hedeflerine bağlı olarak geniş bir aralıkta bulunuyor. B2B süreçlerinin geliştirilmesi ve yönetilmesi noktasında Medyasoft B2B ihtiyaçlarınızı analiz ederek size en iyi çözümü sunmak için çalışıyor. Çözümlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için bize info@medyasoft.com.tr üzerinden ulaşabilirsiniz.

Grup Şirketlerimiz